oferta
Nasza placówka obejmuje pomocą terapeutyczno-edukacyjną dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dzieci z diagnozą:
- sprzężonej niepełnosprawności (niepełnosprawnością ruchową i intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym),
- zaburzeń ze spektrum autyzmu, któremu towarzyszy upośledzenie umysłowe,
- zaburzeń rozwojowych, które utrudniają lub uniemożliwiają uczęszczanie do przedszkola ogólnodostępnego.
Do przedszkola przyjmujemy dzieci trzyletnie, ponieważ wczesne objęcie dziecka wielospecjalistyczną pomocą znacznie zwiększa jego szanse na jak najlepszy rozwój. Edukacja w naszym przedszkolu może trwać do 9 roku życia i daje możliwość przygotowania dziecka do kontynuowania nauki w placówce integracyjnej lub specjalnej.
Dobór zajęć, sposobu pracy i pomocy dziecku wynika z zaleceń zawartych w Orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz przeprowadzonej przez Zespół Terapeutyczny diagnozy rozwoju i umiejętności dziecka.
Dla każdego dziecka zespół pedagogów i specjalistów przygotowuje Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny uwzględniający możliwości i potrzeby rozwojowe wychowanka. Następnie w czasie Zespołów Terapeutycznych omawiamy z rodzicami/prawnymi opiekunami Program oraz zaznajamiamy z metodami i technikami wykorzystywanymi w pracy terapeutycznej z dzieckiem.
Oferta naszych zajęć obejmuje m.in:
rehabilitację ruchową
muzykoterapię
terapię psychologiczną
logorytmikę
terapię SI
gimnastykę korekcyjną
terapię logopedyczną
oraz dodatkowo zajęcia z wykorzystaniem metody Dobrego Startu, metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Każde dziecko bierze udział w zajęciach terapeutycznych, edukacyjnych i opiekuńczych w wymiarze od 25 do 50 godzin tygodniowo, w tym:
- zajęciach indywidualnych, tj. terapii psychologicznej, logopedycznej, zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych (rehabilitacja), terapii integracji sensorycznej, muzykoterapii i innych,
- zajęciach w grupie przedszkolnej, które obejmują: trening komunikacji i umiejętności społecznych, budowania relacji rówieśniczych oraz rozwoju umiejętności przedszkolnych, pracę nad samodzielnością i samoobsługą, kierowaną zabawę rówieśniczą, swobodne i kierowane zabawy w ogrodzie przedszkolnym, odpoczynek i relaks, spacery, wycieczki. Nauczyciele wszystkich grup wykorzystują różnorodne metody i formy pracy zgodnie z możliwościami indywidualnymi poszczególnych dzieci.
- po dwa razy w tygodniu zajęciach grupowych gimnastyki korekcyjnej oraz muzykoterapii,
- raz w tygodniu zajęcia logorytmiki, tj. zajęciach muzycznych wspierających rozwój mowy (prowadzonych przez muzykoterapeutę i logopedę),
- raz w tygodniu zajęciach prowadzonych metodą Dobrego Startu.
Wszyscy pedagodzy i terapeuci zatrudnieni w przedszkolu w swojej pracy opierają się o wyniki przeprowadzonej diagnozy i realizują zadania zawarte w Indywidualnym Programie Edukacyjno – Terapeutycznym każdego dziecka.