tel./fax: 22 613 91 65 p249@edu.um.warszawa.pl

Maj…piękna pora roku, która zachwyca różnymi kolorami i zapachami w ogródkach i na straganach. Tym razem chciałam zachęcić do przemycania bogactwa witamin w kolorowych warzywnych i owocowych koktajlach. Spokojnie… będzie też coś czekoladowego, nie tylko warzywno-owocowego 😉 Przedstawię kilka propozycji, które są bardzo proste i przede wszystkim szybkie w wykonaniu. Może zainspirują do dalszych eksperymentów koktajlowych.

Pierwszy koktajl będzie z burakiem. To wspaniałe, barwne warzywo, które zawiera mnóstwo witamin i minerałów, zwłaszcza żelaza i potasu. Buraki wspomagają organizm w anemii, pobudzają krążenie krwi, obniżają ciśnienie i zapobiegają chorobom serca. Są też niskokaloryczne oraz bogate w błonnik a ponad to hamują apetyt na słodycze! Są niezastąpione.

Kolejny fantastyczny składnik koktajli to truskawka. O tym, że są pyszne nie trzeba pisać. Zawierają znacznie więcej naturalnej witaminy C niż na przykład cytryna czy inny owoc cytrusowy. Już 20 dag truskawek zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę.

Na koniec koktajl czekoladowy bez czekolady😉 Za całą sławę czekolady odpowiada jeden składnik a są to … ziarna kakaowca. Mają one tak wiele wartości odżywczych, że uznane są za super żywność. Można je kupić w różnej postaci i mają gorzki smak, dlatego jeśli chcesz cieszyć się słodkim i zdrowym koktajlem czekoladowym bez czekolady, używaj zamienników białego cukru, czyli daktyli dojrzałych bananów, suszonych owoców, miodu czy syropu klonowego.

Nie pozostaje nic innego tylko zabrać się do pracy a potem rozkoszować się bogactwem smaków kolorowych koktajli!

Monika Bator

Koktaj czekoladowy bez czekolady

Koktajl z burakiem

Koktajl z truskawkami